پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

سازمان بهداشت جهانی: زمان اوج شیوع بیماری کرونا را نمی‌دانیم

  • کد خبر: ۲۱۱۲۴
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
سازمان بهداشت جهانی: زمان اوج شیوع بیماری کرونا را  نمی‌دانیم
مدیر فنی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، گفت: برای ما غیرممکن است که بگوییم چه زمانی شیوع بیماری کرونا در جهان به نقطه‌ اوج خود می‌رسد.
به گزارش شهرآرانیوز، «ماریا ون کرکو»، افزود: افرادی که به این ویروس آلوده می‌شوند مرتکب هیچ اشتباهی نشده اند. ما باید تا می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم. ما می‌بینیم که در بسیاری از کشور‌ها افراد به یکدیگر کمک می‌کنند و از خانواده‌هایی که فرد مبتلا به ویروس دارند و یا قرنطینه شده اند حمایت می‌کنند. افرادی که به خانواده‌های کادر درمان کمک می‌کنند، برای آن‌ها خرید می‌کنند و یا در تمیز کردن منزلشان به آن‌ها کمک می‌کنند. ما همه باید با انگ اجتماعی این ویروس مبارزه کنیم و در مقابل افرادی که با تبعه‌ بعضی از کشور‌ها بد رفتاری می‌کنند بایستیم.

مدیر فنی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، ادامه داد: در کنار ایجاد فاصله بین افراد جامعه اقدامات دیگری هم وجود دارد که ما بر آن‌ها تاکید داریم. پیدا کردن بیماران و افرادی که با آن‌ها در تماس بوده اند با جدیت هرچه تمام‌تر و آزمایش افراد برای پیدا کردن مبتلایان در کنار رعایت بهداشت دست‌ها و اتیکت تنفسی و بسیج کل جامعه برای مبارزه با بیماری بسیار مهم است.
تک تک افراد روی کره‌ی زمین بادی بدانند که علائم کووید ۱۹ چیست. علائم کووید ۱۹ عطسه و آبریزش بینی نیستند. تب، سرفه‌ی خشک و بدن درد هستند و این بسیار مهم است که این تفاوت‌ها را بدانیم. بعضی افراد نیز دچار تنگی نفس می‌شوند؛ بنابراین دانستن این علائم و خطرات احتمالی آن‌ها از شما و خانواده‌ی شما در برابر این بیماری محافظت می‌کند.

ماریا ون کرکو گفت: اگر کشور‌هایی هستند که در حال بیماریابی اند و تعداد زیادی از موارد ابتلا را گزارش می‌کنند ما نباید آن‌ها را تنبیه کنیم. ما باید آن‌ها را حمایت کنیم چراکه کار درستی انجام می‌دهند و بیماریابی گاهی به این معناست که آمار مبتلایان افزایش پیدا می‌کند.
در بسیاری از کشور‌ها قبل از اینکه شرایط بهتر شود ابتدا شرایط وخیم‌تر می‌شود. تعداد مبتلایان افزایش پیدا خواهد کرد بنابراین خواهش می‌کنم به دنبال موارد بیماری باشید و از افراد آزمایش بگیرید تا بتوانیم بر بیماری غلبه کنیم.

وی افزود: ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی می‌افتد. ما باید برای هر سناریویی آماده باشیم. مسیر این پاندمی و مسیر همه‌گیری در هر کشوری بستگی به اقداماتی دارد که هر کشوری در پیش می‌گیرد. در کشور‌های متعددی در قاره آسیا مشاهده کردیم که با جدیتی که در بیماریابی به خرج دادند، با رویکرد همه جانبه‌ای که داشتند، با بسیج کل جامعه و حاکمیت توانستند با این بیماری مبارزه کنند.

مدیر فنی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، گفت: ما دیدیم که شیوع و همه‌گیری در این کشور‌ها بسیار اوج گرفت و مانند چین کاهش یافت. اما همیشه این شانس وجود دارد که موارد ابتلا دوباره افزایش پیدا کنند. پس همیشه باید به دنبال موارد جدید ابتلا باشیم. در مورد سایر کشور‌های دنیا مهم این است که هر کشوری چگونه با موارد اولیه‌ی ابتلا برخورد می‌کند و اینکه آیا با جدیت با این موارد برخورد می‌کند یا نه. کشور‌هایی که موارد خوشه‌ای دارند مهم این است که به دنبال زنجیره‌ی انتقال در این خوشه‌ها باشند و هر موردی از ابتلا و افرادی که با آنان در ارتباط بوده اند را پیدا و قرنطینه کنند و در کشور‌هایی که ویروس در کل جامعه در حال شیوع است مهم است که تمام افراد جامعه برای مبارزه با ویروس بسیج شوند و بیمارستان‌ها را برای تعداد بالای افراد مبتلا آماده کنند.

وی افزود: برای ما غیر ممکن است که بگوییم چه زمانی شیوع بیماری در جهان به نقطه‌ اوج خود می‌رسد، امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد، اما باز هم تاکید می‌کنم، کشور‌هایی بوده اند که توانسته اند شیوع بیماری را کاهش دهند و این تنها خود کشور‌ها هستند که می‌توانند این کار را انجام دهند پس امیدواریم کشور‌های بیشتری با جدیت به دنبال سرکوب این بیماری باشند.
 
منبع: مهر



 

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->